Giumalau – Rarau

Am prins un weekend cu vreme buna si mi-am propus o plimbare ceva mai lunga prin munti.

Planificarea a fost cam din scurt, si initial vroiam sa fac traseul in sens invers, ceea ce ar fi permis o impartire mai egala a celor doua zile disponibile, insa cum imi plac provocarile am ales traseul Vatra Dornei – Giumalau – Rarau – Cimpulung :).

Am ajuns in V. Dornei pe la ora 11. Nu cunosteam prima parte a traseului, si la prima documentare aratau cam 10h de mers in prima zi, si 4-5 ore in a 2-a, ceea ce facea prima zi destul de riscanta, avand in vedere ca soarele apunea pe la ora 20.

Am gasit ceva mai greu intrarea in traseu, si am dat de alt traseu decat cel dorit, insa mi-am zis ca nu o fi mare diferenta. Am avut dreptate, am facut 5h30 pana pe Giumalau , pana unde nu am intalnit tipenie de om, doar cateva veverite din loc in loc, si cativa cai, si apoi 3h30 pana la locul de campare de sub Rarau.

Imi propusesem sa fac repede cortul si apoi sa fug repede la apus, insa nu am reusit deoarece un grup m-a rugat sa le montez si lor cortul. Am mers apoi la cabana si mancat ceva, apoi m-am retras la somn. Dupa cateva minute, unul din membrii grupului mai sus amintit mi-a adus o ‘gustare’ din diverse carnuri la gratar, suficiente pentru 3 oameni sanatosi :) Apoi au urmat unele din cere mai lungi ore din viata. Am adormit pe tot felul de muzici si zgomote, insa langa cortul meu s-a asezat un grup de vreo 20 de pocaiti care au cantat pana pe la 2 noaptea melodii de genul “Isuse ce tare esti!” :)

Dimineata m-am trezit devreme si am pruces la drum. Am ales alt traseu decat cel planificat, doar pentru ca nu il mai parcursesem, prin cheile Moara Dracilor (ciudat cate locuri pot fi numite asa). S-a dovedit mult mai interesant si cu multe peisaje frumoase pe parcurs. A luat ceva mai mult, cam 5h30 dar a meritat.

Cateva invataminte: Bumbacul e sfant, am incercat niste tricouri tehnice si m-am ales cu rani pe umeri. Rucsacul de hidratare cu izolare termica e frustrant uneori: Daca pui apa calda in el, ramane calda chiar daca afara e frig. Noroc ca se racea apa de pe furtun si puteai sa iei o gura de apa rece :)

Restul de pozne aici

2 thoughts on “Giumalau – Rarau”

1. E frumos muntele si la inceput de toamna. Daca e o zi frumoasa, pare cald, domol, imblanzit. Culorile nu mai sunt asa frumoase ca la inceputul verii, abia prin octombrie sa vezi in ce nuante superbe de galben, rosu, culoarea coniacului se imbraca, inainte sa ramana gri si urat. Oricum, stii ca te invidiez pentru ca ai calcat prin toate locurile pe care le-ai fotografiat, nu o sa ascund asta. Imi pare rau ca n-ai avut parte de liniste, insa am o observatie de facut. Oricat de tare te-ar fi deranjat( ghinionul tau),incearca sa nu mai iei in deradere credintele altor oameni, ca pasesti pe un teren minat. Genul asta de atitudine genereaza si a generat intotdeauna conflicte. Chiar daca unele dintre ele contravin convingerilor tale, gandeste-te ca marii filosofi, oamenii de arta si litere, chiar si unii oameni de stiinta au fost profund religiosi, sau, cel putin, nu au negat ideea de Divinitate. Tu sustii ca esti un om tolerant, dovedeste-o!

1. Credintele sunt una, modalitatile de a ti le exprima sunt alta. Daca nu eram tolerant ma vedeai la ora 5 la tv a 2-a zi :)