Pe la prieteni

Am fost in weekend sa vad un vechi prieten …
Cimpulungul pare a fi un oras al liliacului si al balegarului, dar combinatia asta de mirosuri mi-a adus aminte de bunici si de tara ..

Pe drum am intalnit un batran cu un car cu boi, i-am zis ziua buna, si el mi-a raspuns “sa traiesti om bun, ai de seama ca vine furtuna” .. am dat din cap si i-am raspuns in minte : “la ce uragan am in spate … ar fi buna o furtuna”.

Am continuat si am vazut de departe o batranica asteptand pe marginea drumului, am salutat-o respectuos, si m-a rugat mult sa vad de ce nu-i suna telefonul. Dupa ce am refacut setarile si facut o proba, am salutat-o si am plecat… mi-a strigat din urma “mergi sanatos mai baiete, sa gasesti pace acolo sus”.
Am fost oarecum suprins de raspnsul ei , am mai mers cativa metri si am intors capul iar ea imi facea cu mana de la poarta.

Bunul prieten a fost bland cu mine, si doar dupa cateva ore de drum am ajuns in varf,  unde am mancat o strasnica manacare fara gust  la cabana, apoi am coborat sa pun cortul.
M-am intins si i-am citit putin, apoi i-am povestit toate cele … si s-a intristat, apoi i-am pus intrebari, si i-am cerut raspunsuri, iar el a inceput sa ma ocarasca , cu fulgere si trasnete.M-am ascuns de furia lui, m-am retras in cort si am citit un pic, si putin mai tarziu s-a indurat si mi-a dat ragaz sa vad apusul …

Dupa un somn scurt, a inceput iar furtuna, si a tinut pana dimineata, cand mi-am cerut iertare si dupa ce ne-am luat ramas bun m-a lasat sa-mi strang lucrusoarele si sa pruced spre casa.

Pe drum,langa o biserica era un mos foarte batran, a cerut un leu, “sa duca la biserica”, i-am dat 10 si i-am spus sa se duca sa-si cumpere mancare mai bine…
Cand am ajuns in vale era doar 1 grad si dadea binisor cu lapovita. Iar in Iasi se uita lumea ca la urs, cu 2 polare si geaca pe mine …

M-am intors cu mai multe intrebari decat am plecat, mai putine raspunsuri si bani in buzunar, dar macar am terminat doua carti si am mai vazut natura …
Ramas bun prieten bun, sa ne vedem cu bine …